Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • haanchee: Gratulálok nektek! :) Esélyem sem volt befogni Erikát, de azért jólesik a lelkemnek, hogy "félt" t... (2015.03.09. 14:42) Showtime!
  • haanchee: Egyetértek, nagyon jól összefoglaltad. Én is azt szoktam mondani, hogy nem vagyok ultrafutó, csak ... (2015.02.20. 10:27) Ultrás vagy nem ultrás
  • KiGab: @haanchee: Köszi! Ha még tudnád, hogy három blog indított el egy éve ebbe az irányba: - Te - Vincz... (2014.11.11. 20:38) Egy tökéletes nap - 6 órás OB

Hajrá apa!

Utcai futóversenyeken, esetleg ultramaratonokon, egyszóval minden olyan futáson, ahol nincs bozót, nem tájfutás egy plusz rajtszámot viselek. Gyermekeim készítik, általában az adott versenyre. Ezek nélkül már nem tudnám elképzelni a futást. Ez jó nekem is, de a gyerekeim is kiélvezik a kreativitásukat így, valamint tényleg szurkolnak nekem. Gyakorlatilag a mögöttem érkezők hangján keresztül.

Miért futok?

2014.08.27. 14:14 | KiGab | Szólj hozzá!

Az utóbbi időben többször is belebotlottam itt-ott különböző fórumokon, facebook csoportokban ebbe a kérdésbe. Szinte mindenkinek van elképzelése arról, hogy miért fut, én meg csak ülök és csalódottan veszem tudomásul, hogy nem tudom olyan fennkölten megfogalmazni azt a magasztos célt, eszmét, amiért futok. Aztán megpróbáltam.

Fogyókúra?

Eleinte talán annak indult, de ilyen távokat már nem fut az ember pusztán alakformálás céljából. Arra ott lennének a kapszulák, csodaporok, esetleg a számomra új élmény, a TRX.

A gyerekeimért?

Ez olyan jó lenne, azt mondani, hogy a gyerekeimért futok, nekik akarom az utat megmutatni. Sajnos nem emlékszem egy olyan alkalomra sem, amikor a holtpontot elérve a gyerekek képe elém vetült volna, mint Leila hercegnő üzenete Luke elé, hogy fussak tovább. Az igazat megvallva önző vagyok eléggé, ez a pont sem az igazi.

Egészségért?

Aha. Biztos egészséges a mozgás, a futás bizonyos szintig. Erről az a véleményem, hogy rendszeresen hosszúkat futni, ráadásul erre alkalmatlan testfelépítéssel eléggé káros, legfeljebb társadalmilag elfogadottabb önpuszítás, mint a dohányzás vagy az ivás. Ennek ellenére óvatos duhaj vagyok, ha fáj inkább pihentetem.

Önmegvalósítás?

Ez jónak tűnt. Tényleg, a futáson keresztül olyat csinálok, csinálhatok, amit régen elképzelni sem tudtam volna magamról. Megtapasztaltam, hogy eljuthatok olyan szintre, ami már teljesítmény egy hétköznapi (=nem futó) ember számára. Az igazság az, hogy ettől még nem lesz más az ember, nem leszek jobb apa, férj, munkatárs, nem érzem magam semmivel sem másabbnak, mint nem futó koromban.

Flow élmény megtapasztalása?

Igen. Tatán úgy futottam, hogy a 7. és 12. óra között végig hánytam, minden kijött belőlem, még a víz is. Megváltás volt a vége, ennek ellenére nem gondolok szörnyű élményként rá. Olvastam Csíkszentmihályi könyvét, mikor leírta a flow-t, nem ilyen dolgokra célzott.

Divatból?

Biztos van abban igazság, hogy sokan futnak divatból. Januárban alig lehet elférni a futópályán, a nyár elejére már elkopnak, ki azért mert megunja, ki azért mert lesérül az eszetlen edzésektől. Ők a divatfutók, akiknek a szerepe számomra, hogy rajtuk keresztül értesülök a legújabb futóruha trendekről. Szóval szerintem csak divatból nem fut senki éveken keresztül.

De akkor mégis, miért?

Mert jó...és mire idáig értem, már nem is érdekel, hogy miért.

Long_Distance_Running.jpg

Címkék: edzés motiváció futás

A bejegyzés trackback címe:

https://hajraapa.blog.hu/api/trackback/id/tr456640967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása