Facebook oldaldoboz

Friss topikok

  • haanchee: Gratulálok nektek! :) Esélyem sem volt befogni Erikát, de azért jólesik a lelkemnek, hogy "félt" t... (2015.03.09. 14:42) Showtime!
  • haanchee: Egyetértek, nagyon jól összefoglaltad. Én is azt szoktam mondani, hogy nem vagyok ultrafutó, csak ... (2015.02.20. 10:27) Ultrás vagy nem ultrás
  • KiGab: @haanchee: Köszi! Ha még tudnád, hogy három blog indított el egy éve ebbe az irányba: - Te - Vincz... (2014.11.11. 20:38) Egy tökéletes nap - 6 órás OB

Hajrá apa!

Utcai futóversenyeken, esetleg ultramaratonokon, egyszóval minden olyan futáson, ahol nincs bozót, nem tájfutás egy plusz rajtszámot viselek. Gyermekeim készítik, általában az adott versenyre. Ezek nélkül már nem tudnám elképzelni a futást. Ez jó nekem is, de a gyerekeim is kiélvezik a kreativitásukat így, valamint tényleg szurkolnak nekem. Gyakorlatilag a mögöttem érkezők hangján keresztül.

Maori földsimítás

2014.05.10. 17:54 | KiGab | Szólj hozzá!

Hosszas tépelődés után beruháztam egy Hoka One One Bondi 3 cipőre. (A HOKA One One maori nyelven valami olyasmit jelent, hogy „Elsimítja a Földet”.)

A cipőről és a márkáról bővebben: 

http://www.nomadsport.eu/nomadsport-info/markaleiras-hoka.

A ismerkedés egy pár km-es kocogással kezdődött, majd egy tempósabb tízes követte. Harmadik alkalommal már enyhe terepen (Tisza-töltés) próbáltam ki, mindegyik alkalommal kényelmes volt, de nem éreztem többletet a Pegasushoz képest. Mivel a cipőt hosszabb futáshoz tervezték és én is nagyobb célokra vettem, így kézenfekvő volt egy pár órás futással felavatni egy verőfényes szombaton.

Maga a futás két héttel Sárvár után volt, így nagy reményeket és egyéni rekordot nem reméltem, még mindig fáradtnak éreztem magam, ezen nem segített a keddi TRX edzés sem, annak az izomláza éppen elmúlt péntekre.

Kezdtem egy 13 km-es aszfaltos szakasszal, jóleső iramban. Mártélyt elhagyva a Tisza bal parti töltésén megcéloztam a mindszenti kompot. Kb. 20 km-nél fordultam, kis frissítés és búcsút intve a szembeszélnek hátra arc. Sajnos a szembeszél jobban zavar, mint amennyire segít a hátszél. 

IMG_20140510_113523.jpg

30-nál újra Mártély itt egy hosszabb pihenő, a Hullámtérben jóleső hideg kóla, ismerősökkel találkozva negyedórás beszélgetés. Pont délben léptem újra a töltésre és itt gondoltam először arra, hogy kellett volna fejfedő, nem számítottam ilyen melegre, tűző napra. 8,5 km így telt el, hogy ne pusztuljak meg a pólóm nem rendeltetésszerűen használtam, közszemlére téve habtestemet.

Körtvélyesnél, majd a Bodzási út végénél ha valaki járt volna arra és felvesz, bizisten beszálltam volna a kocsijába. Már ha valaki felvesz egy ilyen alakot:

IMG_20140510_114328.jpg

Szédelegtem, leégtem, csípett az izzadtsággal keveredett por. A Vásárhely előtti utolsó km-ek már az árnyékkeresésekkel teltek, ha volt egy-egy nem napégette szakasz, ott leálltam sétálni, hogy tovább tartson. A város határában decensen aláfeküdtem egy kútnak és lezuhanyoztam.

Az utolsó 1500 méterre összeszedtem magam kívülről is, túl sok embert ismerek erre, ne sajnáljanak.

Összességében a célom elértem, a cipőt sikerült tesztelnem 46 km-en keresztül. A nap és szél ellen sajnos ez sem ér semmit, futni ebben is kell, az edzést sem lehet megúszni. Sőt, mivel más technikával futok így a vádlit nekem jobban igénybe is vette, az fáradt el leghamarabb, pedig nem így szoktam meg. Az ára mellett ez az egyetlen negatívum, de ehhez lehet edződni.

Pozitívum, hogy végig nem éreztem a lábamon a cipőt, bumfordi de nagyon könnyű. Az igazi erénye viszont csak hosszú távon jött ki, még fáradtan sem hagyott rosszul lépni, akkor sem trappoltam, vertem a földhöz a sarkam. Félmaratoni távig nem hiszem, hogy van sok értelme, de maratonnál már jó lehet, nekem szokott fájni a talpam egy picit 5 óra futás után, most semmi.

Címkék: edzés Mindszent hoka one one bondi 3

A bejegyzés trackback címe:

https://hajraapa.blog.hu/api/trackback/id/tr536147299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása